Na 21 jaar dienstverband hebben we op 1 mei afscheid genomen van een bijzondere collega: Ingrid Bulsink.
Op 9 januari 2000 stuurde Ingrid Bulsink uit Deventer een open sollicitatie naar het dan flink groeiende Facility Service. Met de HBO-FM opleiding van Hogeschool IJsselland in haar bagage en al veel kennis en ervaring op Arbo en BHV gebied, stuurde ze een open sollicitatie naar aanleiding van een “personeelsadvertentie voor receptioniste”. Gewoon, omdat Facility Service een leuk bedrijf leek om voor te werken, in de FM–branche die dan nog in de kinderschoenen staat,
“Misschien hebben jullie voor mij ook een uitdagende, dynamische job waarin veel geregeld moet worden en initiatief wordt gewaardeerd”?
Dat was de vraag die Pieter-Bas Wijne, Manager bij Facility Service, deed besluiten om Ingrid uit te nodigen. En amper 4 weken na haar brief start ze als Ondersteuning op P&O / Office Manager / Projectmanager FM voor 4000 gulden bruto per maand.
In 21 jaar tijd gebeurt natuurlijk ongelofelijk veel. Het is sowieso al heel bijzonder zo’n lang dienstverband bij een commercieel bedrijf. Een gemiddeld Nederlands bedrijf bestaat namelijk niet eens 21 jaar. Maar Facility Service dus wel (volgend jaar bestaan we 30 jaar!). We hebben al meerdere crises overleefd, van de matige economie midden jaren ’90, IT-bubble die knapte in 2000, de financiële crisis van 2008 naar de huidige coronacrisis. Belangrijke reden dat we al die crises overleven, is omdat Facility Service is als een familiebedrijf. En dat heeft een langere termijn strategie, is niet primair “aandeelhouder”-gedreven, heeft een groot teamgevoel, etc.
En daarom passen medewerkers als Ingrid zo goed bij Facility Service: ze bouwen langdurig mee aan het bedrijf en groeien mee met het bedrijf. Loyaliteit, zorgzaamheid, samenhang, betrokkenheid en vertrouwen zijn heel belangrijke waarden. Dan is het gevoel van “in voor- en tegenspoed”, dus in crisistijden, ook heel normaal.
Ingrid was onze “spin in het web”, een generalist pur sang, regelde alles, hield iedereen in de gaten, wist alles van iedereen op kantoor maar ook buiten, van onze medewerkers die we detacheren. En ook van opdrachtgevers. Iedereen werd altijd blij als Ingrid de telefoon opnam. Klanten én gedetacheerde collega’s waarderen het enorm als ze, naast gewoon vriendelijk, “herkend” worden aan de telefoon. Dan weten ze dat hun vraag, opmerking, klacht, etc. serieus wordt genomen en ook wordt opgelost, dat het goedkomt!
En we groeiden samen in 20 jaar verder van 80 naar 180 medewerkers, van 4 miljoen gulden omzet naar ruim 5 miljoen euro.
Office en Planning hebben we inmiddels heel anders ingericht en Ingrid was inmiddels als interimmanager al “naar buiten”. Met (tijdelijke) opdrachten bij opdrachtgevers van Facility Service zoals bijvoorbeeld bij het RKG in Arnhem, was ze ook ooit gestart. Dus de cirkel was prachtig rond. Toen opdrachtgever De Sociale Maatschap in Amsterdam vroeg of ze Ingrid mochten vragen bij hen in dienst te treden, was dat een eenvoudig besluit: uiteraard! Want Ingrid heeft veel betekent voor Facility Service. En natuurlijk raken we “onze” mensen niet graag kwijt, maar het is ook een bevestiging van de kwaliteit die we leveren.
Lieve Ingrid, FACILITY is in 21 jaar mede door jouw nooit aflatende inzet, op basis van een groot verantwoordelijkheidsgevoel, flink gegroeid en ook flink veranderd. Daaraan heb je in 2015 met het Rainmen traject ook mede vorm gegeven. In de 15 jaar daarvoor heb je vanuit verschillende functies en met een grote verscheidenheid aan taken, meegebouwd aan ons bedrijf! We zijn je daar zéér erkentelijk voor, dankjewel!