Zo is het begonnen.

We hebben inmiddels 25 jaar ervaring in facilitaire dienstverlening. Die kennis en kunde zetten we elke dag in om onze opdrachtgevers de beste service te bieden.

  • 1992

    Facility Service ontstaat uit de verzelfstandiging van het Facilitair bedrijf van SUN Microsystems Nederland. Facility Service is daarmee één van de eerste aanbieders van integrale facilitaire dienstverlening.

  • 1997

    Het outsourcen van facilitaire diensten breidt zich uit. Het bedrijf groeit door het ontzorgen van andere organisaties. In 1997 verkrijgt de voormalig Facility Manager van SUN en DGA van Facility Service, Ron van Staverden, alle aandelen.

  • 2000

    Facility Service heeft haar roots in de ICT en geniet mee van de groeikracht in deze branche. Met opdrachtgevers als Cisco Systems, Sybase en Konica Minolta werken er 120 facilitair professionals bij ruim 40 opdrachtgevers. Dan knapt de ‘bubble’ en de beurzen crashen. De groei stagneert en de organisatie krimpt. In 2004 besluit Ron van Staverden Facility Service te verkopen aan zijn managementteam.

  • 2007

    Facility Service verandert van koers. Naast volledig outsourcen, biedt ze haar diensten nu ook gedeeltelijk en flexibel aan. Het bedrijf specialiseert zich als detacheringsbureau. Geheel tegen de tendens van de crisisjaren, maakt Facility Service daardoor een flinke groei door.

  • 2011

    Steeds meer bedrijven hanteren de extensie facility service. Het bedrijf besluit daarom voortaan verder te gaan onder de naam: Facility. Ook veranderingen in de maatschappij hebben invloed op Facility. Het facilitaire veld wordt dynamischer en specialistischer en vereist steeds meer expertise en ervaring. Digitalisering draagt bij aan die professionalisering. Facility is goed op de hoogte van de ontwikkelingen en biedt opdrachtgevers flexibele creatieve oplossingen, slimme werkprocessen en handige tools.

  • 2015

    Facility herdefinieert zichzelf. In samenspraak met het gehele Facility team wordt de missie en visie opnieuw geformuleerd. De passie voor dienstverlening en het ontzorgen van andere organisaties blijft voorop staan, maar de strategie van Operational Excellence wordt aangepast naar die van Customer Intimacy. Dat voelt goed, want eigenlijk is dat wat Facility altijd al doet. Met dit inzicht komt er nog meer focus op maatwerk. Professioneel en persoonlijk.

  • 2017

    De hernieuwde focus, een andere organisatiestructuur en de komst van veel nieuwe medewerkers zorgen voor hernieuwde energie en plezier. Tegelijkertijd draagt de jarenlange ervaring bij aan een solide organisatie die snel kan schakelen en profiteert van een uitgebreid landelijk netwerk. In juni viert Facility haar 25-jarig bestaan.

  • Vandaag de dag

    Onze specialistische teams werken met gedreven professionals, die alle ruimte krijgen onze opdrachtgevers te ontzorgen. We hechten veel belang aan de duurzame en langdurige relaties met opdrachtgevers (15-20 jaar). Door onze flexibele instelling bewegen we makkelijk mee. Met onze betrokken werkwijze, maatwerkaanpak en no-nonsense bedrijfscultuur zijn we uitgegroeid tot de meest persoonlijke dienstverlener van Nederland. En daar zijn we trots op.

Nieuwsgierig geworden?

Neem voor meer informatie contact met ons op.